Šešiakampė aikštė, padalinta į tris dalis.
Trys vartai.
Trys komandos.
Trys kėliniai.
Vienas futbolo kamuolys.
Tokia futbolo atmaina buvo sukurta 1966 metais danų menininko Agerio Jorn’o, kurio kūryba apėmė nuo tapybos iki rašymo ir filososfjos. A. Jorn’as taip pat priklausė avangardo judėjimui CoBrA.

Ši trišalio futbolo (3-sided football ang.) versija buvo įkvėpta marksizmo. Kairiųjų pažiūrų Ageris Jorn’as tradicinį futbolą matė kaip reprezentuojantį esančią klasių kovą “mes prieš juos”, todėl norėjo sukurti alternatyvą, kuri atskleistų visuomenės kompleksiškumą ir skatintų bendradarbiavimą.
Tai yra tarsi maištas prieš dviejų polių/dvilypumo/dualizmo koncepto dominavimą, kuris visuomenėje vyravo kaip kova tarp buržuazijos ir proletariato klasių. Trišaliu futbolu menininkas siūlė konfrontaciją, dvikovą, užkariavimą keisti į strategiją ir bendradarbiavimą. Čia laimi ta komanda, kuri praleidžia mažiausiai įvarčių. Todėl ar dvi komandos nuspręs bendradarbiauti ir atakuos prieš likusią, ar viena komanda puls kitą, kol trečioji saugos savo aikštės pusę - visa tai yra komandų pasirinkimas ir taktika, reikalaujanti daug mąstymo.

Kodėl kalbame apie tokią futbolo versiją?
Susikūrusi trišalio futbolo atmaina dar kartą įrodo futbolo, kaip socialinio reiškinio, svarbą.
Galime gilintis į futbolo, kaip sporto, niuansus, galime gilintis į futbolo, kaip verslo, egzistavimą, tačiau milijonus visame pasaulyje sujungiantis žaidimas turi įtaką ir antropologijai.
A. Jorn’as per trišalį futbolo teorijos sukūrimą bandė išreikšti savo marksistines idėjas, tačiau jos liko tik idėjomis iki 1994 metų, kai situacionizmo (politinis ir meninis judėjimas) įkvėpti bei radikaliai kairei, o taip pat ir avangardui, prijaučiantys architektūros studentai nusprendė įgyvendinti trišalio futbolo idėją praktiškai.
Nors pirminis bandymas žaisti tokį futbolą buvo su daug klaidų ir nesusipratimų, tačiau idėja liko gyva.

2011 metais pietryčių Londone įsikūrusiame Depforde menininkų Stewart’o Home, Neil’o Transpontine bei architeketo Mark’o Dyson’o iniciatyva šešiakampėje aikštėje su 3 vartais buvo surengtas futbolas. Žaidimo konceptas pradėjo plisti po pasaulį ir 2014 m. Danijoje buvo surengtas pirmasis pasaulio čempionatas, kuriame dalyvavo Turkija, Didžioji Britanija, Prancūzija, Lenkija, Daniija, Vokietija ir… Lietuva.
Teisingai, trišalio futbolo atstovą turime ir Lietuvoje.
Tai – socialinių akcijų, performansų, socialiai angažuotų meninių praktikų kūrėjas Redas Diržys.
Vienu didžiausiu alternatyvios avangardinės performanso kultūros kūrėju Lietuvoje laikomas (ne)menininkas (kaip save vadina pats R. Diržys) teigia, kad turime labiau apmąstyti, kas yra menas, kultūra ir kokią įtaką jie daro mūsų gyvenimui.
Diržio performanso veikla ir pažiūros krypsta į kultūrinį anarchizmą ir sarkastišką kritiką vietos bei tarptautinės meno sistemos atžvilgiu.
2016 metais Londono „Divus“ galerijoje buvo surengta paroda, kuri yra menininko inicijuoto projekto tęsinys įvairiose Londono viešosiose erdvėse vykusio trišalio futbolo rungtynių performansams.
Trišalio futbolo propaguotojas R. Diržys taip pat iniciavo rungtynes alternatyviose Alytaus žaidynės „ALYmpiada“ 2016 m.