Futbolo pasaulyje – logotipų pokyčių metas. LFF, „Sparta Prague“ – tik keletas pastarojo meto pavyzdžių, kai žengiamas žingsnis supaprastinti logotipą.
Neseniai internetinėje erdvėje pradėjo plisti ir pavyzdžiai kaip atrodys Milano „Inter“ logotipas po atnaujinimo. Tai dar kartą paskatino kalbas apie tai, ką futbolo klubo logotipas atstovauja ir komunikuoja apie save ir kodėl tik miniamalių formų naudojimas ir supaprastinimas ne visada daro teigiamą įtaką.

Čia mes galime atrasti ir dar vieną labai įdomią sąsają ir su Lietuva. Biscione randama ir kitos Lietuvoje gerai žinomos italų Sforzų giminės herbe. XVI amžiuje giminės atstovė Bona Sforza buvo Žygimanto Senojo žmona, Didžioji Lietuvos kunigaikštienė ir Lenkijos karalienė.
Internete galima rasti įvairiausių dizainerių logotipo improvizacijų ir pasiūlymų kaip „Inter“ logotipas galėtų atrodyti ateityje, tačiau pagrindinis variantas, kuris skelbiamas kaip nutekinta informacija, diktuoja aiškų vadovybės pasirinkimą – Milano „Inter“ atspindės tik pavadinimo inicialai I ir M raidės paliekant tik mėlyną ir juodą spalvas.

Futbolas, kaip populiariausias sportas pasaulyje, pritraukiantis milijonines auditorijas, turi išlaikyti balansą tarp nuolat augančios verslo industrijos ir tradicijos puoselėjimo, kurio pagrindu laikosi ir didžioji dalis fanų bazės. Kai kurie galingieji futbolo klubai koncentruojasi į potencialiai naudingesnę rinką savo rinkodarai, pavyzdžiui, Kiniją ar JAV. Kiti lieka ištikimi savo lokaliai fanų bendruomenei, kaip, pavyzdžiui, „Liverpool“. Todėl ir vizualioje komunikacijoje, kurios dalis yra klubo logotipas, svarbu atsinaujinant ieškoti balanso.
Futbolo klubų logotipe būna miesto („Roma“), regiono („Barcelona“), klasės („West Ham“ darbininkų klasės plaktukai), geografijos („Manchester United“ ir „Manchester City“ logotipuose vaizduojami laivai), istorijos („Colo Colo“ istorinis didvyris kovojęs su ispanais) atspindžiai, kurie – daugiau nei tik emblema ant marškinėlių. Logotipas dažnai atspindi ir komandos pravardę ir tam tikras, simbolines spalvas, kurios yra perduodamos iš kartos į kartą. Galų gale logotipas atsiduria ne tik ant suvenyrų ir aprangų, kurias perka sirgaliai, bet tampa net tatuiruotėmis

Tačiau ką matome iš pastarųjų metų pokyčių logotipų dizaine, tai logotipo virsmą į prekinį ženklą.
Ženklas yra identiteto dalis ir jo funkcija yra aiškumas ir paprastumas geresniam pritaikymui.
Vengiama smulkių detalių, herbų formos, didelių tekstų apkrovimų, plačios spalvinės paletės.
Dar viena faktorius, atsispindinis futbolo klubų logotipų konceptuose, yra laikmečio tendencijos. Ne veltui yra sakoma, jog madoje viskas sugrįžta. Galime daryti išvadą, jog ne tik mados dizaine, bet ir vizualiajame dizaine šis pasakymas turi pagrindo.
Kadangi dizaino tendencijoms įtaką darė ne tik laikmetis, bet ir toje šalyje būdingos tradicijos, nusprendėme paanalizuoti ir iš dizaino perpektyvos pažvelgti į keletos Anglijos futbolo klubų logotipų kaitą.

Pažvelgę į „Liverpool“ ir „Tottenham“ logotipų raidą, galime pastebėti, jog abiejuose logotipuose pagrindiniu simboliu esantis paukštis („Liverpool“ – mitinis padaras, Liverpulio miesto simbolis. „Tottenham“ – gaidys) buvo pirminiai klubų logotipai. Praėję visą logotipo raidą ir dabar grįžę į savo pirminį, minimalistinį pavidalą. Jei palygintume su „Chelsea“ ir „Everton“ logotipais viršuje, matome, jog 60-aisiais (70-aisiais irgi) jų logotipuose taip pat vyravo tik klubo pavadinimo monograma.
1992 m. „Liverpool“ logotipą papildė klubo ikonai Billiui Shanky skirti vartai bei po metų logotipe atsiradę amžinybės ugnies simboliai, skirti pagerbti Hillsborough tragedijos aukas.
1997 m. „Everton“ net investavo 15,000 svarų sterlingų sumą objekto renovacijai, o 2014 m. kalėjimas buvo laikinai apšviestas klubo spalva – mėlynai.
Esame rašę apie atnaujintą LFF logo čia: https://www.sveiksvalio.lt/blog/atnaujintas-lff-logotipas-tik-fasadinis-situacijos-taisymas
Sunkiai įskaitomas trumpinys, jokio vizualaus naratyvo, šabloniškumas. Šiuo atveju modernumas suvokiamas labai siaurai, o kūrybiškumo užuomazgų taip pat sunku aptikti. Maža to, visai netrukus po pristatyto LFF logotipo, viešumoje pasirodė ir atsinaujinęs Ekvadoro futbolo federacijos ženklas. Neįtikėtinai panašus logo tik dar kartą leidžia daryti prielaidą, jog modernus futbolas suvienodina futbolo klubus, jų tradicijas ir istoriją nustumdami į antrą planą.
