Atgaliniu skaičiavimu tiesioginėje transliacijoje ir dramatišku, kino filmų anonsuose naudojamu garso takeliu šiandien buvo pristatytas naujasis Lietuvos futbolo federacijos logotipas.
Apie LFF ženklo atnaujinimą buvo užsiminta jau rugpjūčio pradžioje per LFF eilinę Konferenciją. 2017 metais patvirtintoje Lietuvos futbolo plėtros strategijoje 2017-2020 m. laikotarpiui, prie futbolo organizacinės kultūros dalies buvo išsikeltas tikslas gerinti LFF ženklą ir įvaizdį.

Tačiau per tris metus Lietuvos futbolo federacija sunkiai rado jėgų keistis, o pokyčiai, kuriuos matome atsispindinčius ir šiandien pristatytame naujame logotipe, yra tik fasadiniai.
Pastaraisiais metais Lietuvos futbolo federacija savo komunikacijoje daugiausiai naudodavo Vyčio simbolį. Istorinis simbolis atsirado 2016 metais ir papuošė naujus Hummel rinktinės marškinėlius. Oficialus LFF logotipas, sukurtas 2009 m. buvo naudojamas oficialioje komunikacijoje. Tiesa, pastarasis logotipas taip pat buvo sulaukęs kritikos strėlių dėl išlikusių panašumų su Sovietų Sąjungos futbolo rinktinės logotipu.

Kaip skelbiama LFF išplatintame pranešime spaudai, kūrybinis naujo logotipo procesas buvo vykdomas per „UEFA Grow“ programą, todėl logotipo atnaujinimas buvo pavestas Didžiosios Britanijos kūrybinė agentūra „Frame“.
„Pagrindinė LFF misija – vystyti ir populiarinti futbolą ir norint tai daryti efektyviai, reikalingas tvirtas pagrindas. Skydas, šiuo atveju, ir simbolizuoja tvirtumą, bet kartu tai yra ir lietuviškumo simbolis. Kad logotipas būtų lengvai atpažįstamas ir siejamas su futbolo organizacija, naujame logotipe taip pat pavaizduoti tradiciniai futbolo bei LFF inicialai, o Lietuvos futbolo federacijos pavadinimas, kaip aukščiausias futbolo valdymo organas Lietuvoje, vaizduojamas viršuje.
Pabrėžiant, jog LFF yra nacionalinė organizacija, virš skydo puikuojasi Lietuvos vėliava – tai atnaujintam logotipui pridės lietuvišką akcentą, kuris bus atpažįstamas tarptautiniu mastu.“ – taip logotipą apibūdino kūrėjai.
Tačiau akyla Lietuvos futbolo sirgaliaus akis pastebėtų, jog logotipas yra sukurtas analogiškai naudojantis neseniai pristatytu Lietuvos vaikų ir jaunių ugdymo futbolo asociacijos ženklu.
Nors pastaruoju metu futbolo pasaulyje galime pastebėti tendenciją, jog atnaujinant komandų prekės ženklus, pasirenkama minimalios formos ir abstrahuojami ženklai (kaip Juventus logotipo pavyzdys), tačiau supaprastintos formos dar nereiškia aiškiai perduodamo koncepto, kuris visų pirma turi atspindėti organizaciją su futbolo bendruomene.

Lietuvos futbolo federacijos atveju – atspindėti Lietuvos futbolo bendruomenę.
Didžiausia logotipo problema – sunkiai perskaitomas organizacijos trumpinys. LFF logotipo skaitomumas yra LFFJ, kuris klaidina.
Taip pat, šabloniškas sprendimas panaudojant Lietuvos vėliavos spalvas ir kamuolio motyvą, logotipe nesukuriamas joks vizualus naratyas, atskleidžiantis daugiau apie patį Lietuvos futbolą.
Nacionalinių asociacijų verslo vystymo koordinatorius Manuelis Ruessas mini, jog „originalios kūrybiškos idėjos kilo iš LFF ir viso procese dalyvavusio personalo. Visas prekės ženklo kūrimo procesas (taip pat ir kiti „UEFA Grow“ projektai, kuriuos rėmėme anksčiau) parodė, kad LFF iš tikrųjų yra moderni ir į priekį mąstanti organizacija“.
Tačiau šiuo atveju modernumas suvokiamas labai siaurai, o kūrybiškumo užuomazgų taip pat sunku aptikti.
Kad galėtume įvertinti naują logotipą pasauliniame futbolo organizacijų kontekste, galime apžvelgti į visai neseniai atsinaujinusio Islandijos futbolo federacijos prekės ženklo pokyčius.
Islandija jau ne vienerius metus Europoje minima kaip futbolo infrastruktūros pavyzdys. Masinio futbolo pagalba kurianti teigiamus pokyčius visuomenėje ir didžiulio palaikymo tarptautinėje arenoje sulaukianti Islandija pristatė ir naują savo šalies futbolo identitetą.
Struktūrizuotai ir kruopščiai atrinkti Islandijos skiriamieji bruožai pateikiami istorijos pasakojimu, kuris atsispindi naujame logotipe. Jame persipina istorija, mitologija, tautinis charakteris ir meilė futbolui.
Minimaliomis formomis sukurtas raštas yra patrauklus tiek komerciniams tikslams, tiek perteikiantis Islandijos unikalumą futbolo sirgaliams, aukščiau už viską iškeliant islandų vertybes. Taip pat verta paminėti ir tai, jog paprastų formų ženklai yra geriau atpažįstami ir socialiniuose tinkluose, kuriuose vykdoma pagrindinė komunikacija su tiksline auditorija.


Labai rekomenduojame susipažinti su Islandijos futbolo nauju įvaizdžiu šiame nuostabiame video:
https://www.youtube.com/watch?v=Gb-Xy1aYnLU
O daugiau apie kūrybiniu procesu galima sužinoti čia: http://landvaettir.ksi.is/en/?fbclid=IwAR10j9mc1T43vbDBMHu60fvhDQdSRTFZZs1R2CN4OPFmyBuNoLzxM0OUx0o
Šiandien pristatytas naujas LFF logotipas mums gali dar kartą leisti apmąstyti, kuo Lietuvos futbolas yra išskirtinis ir kiek drąsos prireiktų norint pradėti jį keisti iš esmės. Kad ir nuo unikalaus Lietuvos futbolo istoriją atspindinčio logotipo.